Radyofrekans Uygulamaları

Radyofrekans Uygulamaları Kulak burun boğaz bölgelerinde yaklaşık olarak 20 yıldır uygulanan radyofrekans teknikleri son derece yüz güldüren neticeler elde edilmesini sağlamaktadır. Yüksek frekanslı radyo dalgaları elektrotlar yardımı ile enerjiye çevriliyor ve doğrudan dokulara gönderiliyor. Böylece dokularda herhangi bir cerrahi müdahaleye gereksinim duyulmadan istenen etki sağlanmış oluyor. Genel olarak radyofrekans uygulamaları olarak adlandırılan bu teknik bir anlamda devrim niteliğinde bir yenilik olarak kabul edilmektedir.

Hangi durumlarda radyofrekans uygulamaları kullanılır?

Alt konka dokularının yani burun etlerinin şişmesi nedeniyle burun tıkanıklığının meydana geldiği durumlarda sadece lokal anestezi altında radyofrekans uygulamaları kullanılabilmektedir. Isı yardımı ile dokuların küçülmesi sağlanır. Aynı zamanda yumuşak damak ve dil kökü yapısı nedeniyle horlama ve uyku apnesi sorunu yaşayan hastalar için de radyofrekans uygulamaları kalıcı bir çözüm olabilmektedir. Kimi durumlarda cerrahi müdahaleye yardımcı bir teknik olarak da bu uygulama devreye girebilmektedir.

Radyofrekans uygulamasının etkisi ne zaman hissedilir?

Radyofrekans yöntemi hastanın uygulama sonrasında şikayetlerinin en az olduğu metotlardan biridir. Uygulama sonrasında birkaç gün söz konusu bölgede hafif bir şişlik meydana gelebilir. Şişlik nedeniyle uygulamanın neticesi hasta tarafından fark edilemeyebilmektedir. Ancak bu şişlik kısa süre sonra inmesinin yanı sıra çok dikkat çeken boyutlarda olmamaktadır. Yaklaşık olarak 3 ila 4 hafta tamamlandıktan sonra en net sonuç ortaya çıkmaktadır.

Radyofrekansın etkisi kalıcı mıdır?

Radyofrekans yöntemi ciddi cerrahi müdahalelere gerek kalmadan hastanın şikayetlerini ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır. Uygulamanın yapıldığı bölgede doku kaybı meydana gelir ve doku daha küçük ebatlara geriler. Bununla birlikte fibröz doku olarak adlandırılan sert ve kalıcı olan bir doku oluşur. Her ne kadar kalıcı bir çözüm içerse de nadir olarak kimi hastalarda uygulamanın tekrarı gerekebilir. Bu hastalar genellikle alerjik sorunlar yaşayan ve burun etleri zamanla yeniden şişen hastalardır.

Radyofrekans uygulaması ağrı yapar mı?

Radyofrekans uygulaması herhangi bir ağrıya veya sızıya neden olmamaktadır. Uygulama öncesinde uygulamaya mazhar olacak bölge tamamen uyuşturulur. Böylece uygulama esnasında hastanın ağrı hissetmesi engellenir. Anestezinin etkisi geçtikten sonra da ağrı veya sızı hissedilmemektedir.

English EN Turkish TR